Din varukorg

Stäng
NYTT! Få 10% rabatt på order över 1800 kr. Använd genast din kupongkod DIS10!

Leverans- och betalningsvillkor

KÖPVILLKOR OCH FRAKT

ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

Priser

Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms.

Frakt tillkommer på beställningar under 1000 kr. 

Rabatter gäller ej Nuori, Kypris, Vintner's Daughter och Mahalo.

Orderbekräftelse

När beställningen är gjord i webbutiken skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig via e-post, som en bekräftelse på att ordern har kommit fram till oss. Mejlet med orderbekräftelsen kan sorteras som skräppost av vissa e-postprogram, så dubbelkolla gärna din skräppost så bekräftelsen inte hamnat där.

 

BETALNING

 

 

Du kan välja mellan Klarna Faktura eller kreditkortsbetalning genom Mondido Payments, en betaltjänst från Sverige (Visa och Mastercard).

Klarna Faktura - Öppet köp och trygga betalningar via Klarna.

Faktura 14 dagar (0 kr i avgift), delbetala i din egen takt, kort och betalning via internetbank. 

 

FRAKT

En avgift för frakt tillkommer på alla beställningar under 1000 kr. Fraktavgiften kan du se i varukorgen när du handlar och när du betalar. Fraktavgiften är 89 kr med DHL. Handlar du för 1000 kr eller mer så bjuder vi på frakten! (Gäller endast leveranser inom Sverige). 

Kontakta oss på service (at) naturelleshop.se inom 14 dagar efter mottagen leverans om någon vara är defekt eller om vi har packat fel. Vi kontaktar dig och kommer överens om en lösning. Om paketet har fått en fraktskada ska det omgående anmälas på Postens utlämningsställe. Tänk på att hämta ut ditt paket i tid. Skickas paketet tillbaka till oss debiterar vi en extra avgift för våra kostnader för returfrakt och hantering.

Leverans

Leveranstid med DHL är 1-2 argetsdagar. Vid längre leveranstid informeras du via e-post. Vi packar ordern och meddelar därefter när den är skickad. Vi reserverar oss för att varor kan vara slutsålda och meddelar det i sådana fall via e-post. Det går att avbeställa en del eller hela ordern ordern. Alternativt få resterande varor skickade vid ett senare tillfälle. Vid kortbetalning dras beloppet från kontot vid köptillfället och varorna skickas när de åter finns i lager. Ej uthämtade paket debiteras med 150 kr.

 

 

Medicinskt Ansvar

All information på denna webbplats, inklusive information om välbefinnande och hälsa ges i god tro. Naturelleshop.se/ Mixtra Oy kommer inte att acceptera ansvar för sjukdom eller eventuella skadorsom orsakats av att kunden inte har följt medicinska anvisningar av sin läkare. För varje försök att behandla ett medicinskt tillstånd bör detta ske under övervakning av en kvalificerad läkare eller sjuksköterska. Samtidigt som vi strävar efter att ge så mycket information som möjligt om en produkt och dess lämplighet, är du själv ansvarig för att den passar dina egna behov.Detta inkluderar undvikande av de produkter som innehåller ingredienser som du inte tål, är känslig mot eller kan reagera på.

 

 

 

Pressartiklar

Naturellesehop.se tar inget som helst ansvar för de synpunkter som uttryckts i de tidningsartiklar som visas på denna webbplats. Alla artiklar har återgivits här så som de ursprungligen var tryckta av den ursprungliga utgivaren. Ansvaret för eventuella falska påståenden eller påskrifter ligger hos den ursprungliga utgivaren.

 

 

 

Ångerrätt

Skulle du av någon anledning ångra ditt köp gäller öppet köp inom 14 dagar samt bytesrätt inom 30 dagar från den dag du mottagit varan. Ångerrätten gäller bara för en vara som är i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Se även distansavtalslagen.

 

 

Returer

Vi hoppas att du blir nöjd med de produkter som du beställer från Naturelleshop.se. Om du av någon anledning inte blir nöjd, erbjuder vi gärna ett byte eller återbetalning för oöppnade och oanvända produkter. Av hygieniska skäl kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalningar eller byte av öppnade eller använda produkter.

Om du bestämmer dig för att du inte längre vill behålla de produkter som du har köpt, kommer vi att återbetala eller byta ut produkten/ produkterna om du lämnar tillbaka den/dem oöppnade och oanvända på egen bekostnad inom 30 dagar efter din beställning.

Om du har fått fel produkt eller en leverans som av misstag kommit till dig, återbetalar vi eventuell porto kostnad som du haft när du returnerar produkten/produkterna.

Alla returnerade produkter kommer att undersökas vid mottagandet. Vi kommer att behandla din retur så snabbt som möjligt och meddela dig via e-post när din återbetalning, ersättning eller byte har behandlats, senast 14 arbetsdagar efter att vi har fått varorna. Observera att fraktkostnad inte återbetalas. Utan undantag, kommer vi tyvärr inte acceptera återbetalning för öppnade eller använda produkter.

Våra produkter är fria från de vanligaste allergenerna så som konstgjorda färgämnen och syntetiska dofter. Men vissa människor kan finna att de är känsliga för t ex eteriska oljor. Alla ämnen, naturliga eller kemiska, kan utlösa en reaktion - vi är alla unika och individuella! För att skydda dig förser vi alla produkter med kompletta ingredienslistor, så om du vet att du är känslig för vissa ingredienser kan du kontrollera om de finns med i produkten. För vissa produkter kan du beställa gratisprover från service (at) naturelleshop.se, eller mindre ”prova-på” förpackningar, så att du kan testa. VI beklagar att vi inte kan erbjuda en återbetalning, kredit eller byte om du efter att ha använt vår produkt, upptäcker att du är känslig för den och finner produkten olämplig. 

Kontakta alltid oss på service (at) naturelleshop.se före du returnerar en vara. Skicka din retur till Naturelleshop.se, Teollisuustie 9, 04300 Tuusula, Finland. Bifoga följesedel och skriv tydligt vad ärendet gäller. Förpacka din retur väl så att varorna inte går sönder i returfrakten. Returfrakten betalas av dig som kund. Returpaket får ej skickas mot postförskott/efterkrav.  Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot returen.

Returer Postadress: Naturelleshop.se, Industrivägen 9, 04300 Tusby, Finland

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår Kundtjänst om du behöver hjälp, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta oss omedelbart. Om vi redan har hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad, så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.

 

Gå med i vår maillista

Prenumerera och få 10% rabatt på din första köp.

Din varukorg

Delsumma: 0 kr

Din varukorg är tom.